Clash of Realities: Keynote Speaker Patrick Felicia

12. April 2012, Martin Lorber

Die Clash of Realities geht in die vierte Runde! Die „4th International Computer Game Conference Cologne“ findet vom 23. bis zum 25. Mai 2012 an der Fachhochschule Köln statt. Die Tagung richtet sich sowohl an ein breites Fachpublikum aus Wissenschaft, Game Design und Pädagogik als auch an Studierende, Journalisten und die interessierte Öffentlichkeit. Veranstaltet wird die Tagung vom Institut für Medienforschung und Medienpädagogik der Fachhochschule Köln, dem Cologne Game Lab sowie Electronic Arts Deutschland. In den kommenden Wochen werde ich Ihnen die wichtigsten Keynote Speaker und Abstracts der Tagung präsentieren. Weitere Informationen zur Clash of Realities finden Sie über die Offizielle Website. Sie können sich auch bequem per Facebook oder Twitter auf dem Laufenden halten.

Bio Patrick Felicia:

Patrick Felicia, PhD, is a lecturer, course leader and researcher at Waterford Institute of Technology, where he teaches and supervises undergraduate and postgraduate students. He obtained his MSc in Multimedia Technology in 2003 and PhD in Computer Science in 2009 from University College Cork, Ireland. Patrick has a keen interest in the design and development of engaging educational multimedia-based application for secondary and third level. He is specialized in Game-Based Learning, Multimedia, Educational Psychology, and Instructional Design. He is Editor-In-Chief of the International Journal of Game-Based Learning (IJGBL) and has also served on program committees for international Game-Based Learning and Technology-Enhanced Learning conferences and journals. Patrick Felicia is currently conducting research in the fields of adaptive educational games and user profiling in video games. He is also investigating the factors that may facilitate or prevent the integration of GBL in primary, secondary and third-level education. In addition to his research on GBL, he also focuses on promoting best practices for GBL amongst educationalists (e.g., keynotes and workshops), a task he believes is crucial for a wider understanding and acceptance of GBL.

Abstract: A roadmap for the future of Game-Based Learning

This keynote will present an overview of the current state of the art in the field of Game-Based Learning. It will highlight key findings, current challenges faced by both GBL researchers and practitioners, provide a summary of best practices for the integration of GBL in instructional settings, and identify a road map for GBL research.




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